Snapchat
04.07.2014
Hej! Om man har lagt till en person till sin vänlista på snapchat och sedan raderat den personen men inte blockerat. Kan den personen fortfarande se mina storys som jag lägger upp? Snapg

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
09.07.2014
Hej Spapg!
Nej, det ska nog inte gå att se någons storys om man inte är addad. Vi ska kolla upp det ännu för säkerhets skull, men har inte hunnit testa oss fram eller lusläsa instruktionerna för snapchat än på grund av den stora mängden frågor till Våga fråga. Förhoppningsvis imorgon!  Är det okej? Och du kan ju alltid testa tillsammans med en kompis ;)!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej du!
Det här var en knepigare fråga än jag räknat med, trots alla infosidor det finns om snapchat på internätet!! Men nej, den vännen borde inte kunna se dina snaps. Jag har letat och researchat den här infon hittade jag: om en kompis tar bort dig så kommer du fortfarande att se honom/henne bland dina vänner men om du sänder en snap åt den personen så kommer de inte att se den. Så du ser alltså inte snaps från såna som tagit bort dig, och det här borde ju betyda att det funkar likadant andra vägen. Vi kan säga så här: jag är 99% säker på att din raderade vän inte kommer att se dina snaps ;) Men som Liselott skrev här ovan, du kunde ju pröva med en annan kompis och se hur det funkar?
Om du vill vara helt säker på att personen inte ser det du skickar så kan du ju alltid markera de vänner du vill skicka dina snaps till, eller också blockera personen helt. Då är du på säkra sidan :)
hälsar storasyster/sommarjobbare Angelica