Vill jobba som barnvakt!
08.03.2015
Hej! Jag är en femtonårig tjej som skulle vilja jobba som barnvakt. För det första, hur blir man barnvakt? Finns det någon speciell ålder som man måste vara för att bli det? Vill inte starta eget företag eller något sånt, så finns det t.ex någon hemsida man kan gå med i? Jag vill inte heller ringa runt och fråga, och jag känner inte direkt någon som jag skulle kunna fråga.
Tack på förhand! :)

Ungdomsinformatören Sanna svarar
09.03.2015
Hejsan, jag sätter din fråga vidare till ungdomsansvarige i din kommun. Jag vet att hon borde ha en del att komma med som du kan ha nytta av :)
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hejsan, nu har du tur :) Det kommer att ordnas en barnvaktskurs nära dig nu i mars. Om du börjar med att gå den så ska det säkert lösa sig och börja ramla in uppdrag också. Det är 4H som ordnar kursen och man kan också jobba med detta via dem. Kolla Malax- Petalax-Bergö 4 H facebook sida , för mera info.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna