finne på snoppen??!?!??!?
27.06.2016
okey, så jag är på jobbet atm ( sommarjobbar ) och så gick jag o skulle pissa så såg jag nån stor sak som ser ut att vara en knöl / finne typ mitt på snoppen, vill helst inte gå till läkare o dra fram den lixom så hoppas på o få svar här. Har inte haft sex på typ 2 år så kan ju inte vara någon könssjukdom tänker jag, det är rätt rött på den och den är lite vit. Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.06.2016
Hej.
Det låter som om finnen har kommit ganska plötsligt? Så min gissning är att det är en helt vanlig finne, eller en inflammerad talgkörtel. Så det enda du skall göra är att undvika att klämma på den - och se till att hålla huden ren och torr. Med 95% säkerhet kommer den att bli bättre och försvinna av sig själv.
OM det skulle vara så att det bara blir värre, eller att det börjar besvära dig för att knölen gör ont så kan du ringa hvc och be om att få tid till en läkare. Men jag tror inte att det kommer att bli aktuellt. Antagligen blir den ännu lite mer svullen, innan det sen vänder och det blir bättre igen.
Ingen panik. Det är helt normalt.
Kram
Tessi