Röda knotter prickar på kuken
22.07.2016
Hej!
Jag har sex regelbundet med min flickvän (ibland med kondom och ibland utan). Hon har inga könssjukdomar som vi vet om speciellt inte med tanke med att hon endast legat med mig och jag tidigare inte haft någon könssjukdom.
Jag märkte härom dagen att jag hade som rött knotter på ollonet som kliar ibland, dessutom upplevde jag smärta när vid det området efter att jag kommit under sex.
Det är inga blåsor utan ser mer ut som irriterade prickar, jag förstår inte riktigt vad detta kan bero på. Jag har nyligen börjat med en ögonmedicin mot bakterier och allergier, och har i samband med detta också börjat uppleva yrsel. Det finns en möjlighet att detta kan vara kopplat till min yrsel men möjligtvis inte mina prickar på kuken.
Jag antar att det kan vara en allergi iblandad mot latex eller fittsaft men även möjligen att kondomen skaver.
Med vänlig hälsning, kuk Kuk

Vik. ungdomsinformatören Alexandra svarar
22.07.2016
Hej,
Du har rätt i att det kan vara allergisk mot t.ex latexkondomer eller om ni har använt något glidmedel. Man kan även bli lite irriterad och få prickar om man har haft mycket sex. Får man prickar eller knotter på ollonet som inte har funnits där för kan det vara bra att fara och visa upp det för en läkare för att få veta vad det är.
Se hur helgen är och blir det inte bättre så tycker jag du ska ringa vårdcentralen nästa vecka. Om möjligt så avstå från sex nu under helgen också så är det större chans att irritationen lägger sig.
Hälsningar,
Alexandra, sjukskötare