Depression #6
27.06.2016
Hejsan! Jag tog steget och skickde ett meddelande till min mamma, Har inte fått ett svar ännu för hon är i jobb och jag är så jäkla rädd.. Skickade att Jag ville åka och prata med någon, vet inte vad jag ska mig till nu för jag är så jävla rädd. Men min mamma kommer antagligen boka tid eller så säger hon att vi ska åka till det stället ni sa, Så det iommer väl antagligen bli böttre hoppas jag, min mage är uppochner och jag vill spy. Flickan

Ungdomsinformatören Liselott svarar
27.06.2016
Hej igen Flickan!
JÄTTEBRA att du sa åt mamma! Super! Första steget! Och smart att skicka sms, för nu hinner hon smälta nyheten lite och fundera över vad hon vill fråga dig. Du ska se att det blir en ganska lugn pratstund med henne sedan när hon hunnit hem. Minns bara att vara ärlig och berätta hur det verkligen är, då har både hon och de hon ordnar åt dig att träffa mycket större chans att verkligen kunna hjälpa dig. Du vinner inget på att hålla undan delar eller lägga på en modig mask, utan var ärlig. Det är inget att skämmas för att må dåligt och behöva hjälp! Det gör vi alla någon gång under livet. Och då behöver vi andras stöd, tröst och råd.
Andas, bara andas nu. Gör något annat en stund, som att se på film eller ta en varm dusch. Det blir bra, vännen, det blir bra!
Vi är så glada att du tog det här steget och vi fortsätter att hålla tummar och tår att det ska ljusna nu, vännen <3
Hälsar ungdomsinformatören Liselott