utbytesstudent
23.07.2016
Hej jag undrar om man kan ta ett mellan år och vara utbytesstudent efter gymnasiet. Eller om det är för sent efter gymnasiet och man behöver ta ett mellanår som utbytesstudent under gymnasietiden
Storasyster Heidi svarar
Studiehandledaren Siv-Britt svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.08.2016
Hej, Det verkar nog som att de flesta far mitt under gymnasietiden. Vår studiehandledare har inte hört om någon som åkt senare, man har ju stöd och hjälp från skolan då också under sin utlandsvistelse. Om man läser på YFU:s sidor, HÄR, så står det nog att man ska vara mellan 15-18 år. Jag ska ännu forska vidare i saken och återkommer om jag får mera info.
Hälsar ungdomsinformattören Sanna med hjälp av studiehandledaren Siv-britt
Hittar inget mera, men hör med din skola nu när ni börjar :)
Hej!
Det mest optimala är nog att åka som utbytesstudent under tiden du är i gymnasiet. De flesta organisationer erbjuder utbyten för ungdomar i åldern 15-18 år. Så det gäller att ansöka i tid, innan du blir för gammal alltså.