Haavauma klitoriksessa
22.03.2021
Kun heräsin aamulla huomasin että alapää oli kipeä, en sitten heti tarkistanut vaan huomasin vasta suihkussa että klitoriksen toinen puoli on aivan tummana ja turvoksissa. Tapahtumasta on nyt kaks päivää ja se tummuus on lähteny mutta tilalle tuli aivan jäätävä haavauma joka vähän vuotaa verta. Olen pessyt alapään huolella tuon jälkeen Peloissaan

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
25.03.2021
Moikka!
Kiitos kysymyksestäsi. Alapäätä kannattaa pestä varovasti. On hyvä välttää vahvojen pesuaineiden käyttöä. Kerrot, että tummuus on lähtenyt parissa päivässä. Voi olla, että haavaumakin paranee samalla tavalla. Jos haavauma on kuitenkin kipeä, eikä verenvuoto lopu, kannattaa sinun olla yhteydessä kouluterveydenhoitajaan tai käydä lääkärin vastaanotolla. He ovat terveydenalan ammattilaisia ja auttamassa sinua.
Terveisin, Sini | Nuortenelämä.fi
Terveydenhoitajan vastaus:
Vältä kokonaan pesuaineen käyttöä alapäässä ja pese pelkällä vedellä. Yritä olla ilman alushousuja öisin jotta alapää saisi ”raitista ilmaa”, ja mikäli olet harrastanut seksiä kannattaa käydä testeissä, ja muutenkin ottaa yhteyttä lääkäriin mikäli kipua vielä tuntuu tänään.
Terveisin, Tessi