Huoli pippelin koosta
23.05.2022
Hei olen 17v lukiolainen poika, jolla kysymys pippelin koosta. Olen huomannut, että muilla luokkalaisillani on paljon isomman kokoinen, kuin minulla. Itselläni on vielä sellainen pikkupoikamainen. Ohut ja lyhyt, kun muilla on jo aikuismaisemman näköinen. Pippeli siis kovettuu ja toimii normaalisti, mutta on edelleen aika ohut ja pieni. kovana sellainen etusormen paksuinen ja 7cm pitkä. Mietin onko minulla vain pienempi pippeli kuin muilla vai voiko se vielä kasvaa? Tyttöystävä on myös kiinnostunut seksuaalisista jutuista ja itseäkin kiinnostaa, mutta nolottaa paljastaa hänelle kokoni. Pelkään, että hän nauraa ja tulee pettymään tai jotain vastaavaa. Ajatelkaa jos näin pieni pippeli tulee täytenä yllätyksenä hänelle. En tiedä mitä tehdä asialle.
francesca profil

Seksuaalineuvojaharjoittelija Francesca Vastaa
30.05.2022
Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kysymyksesi on hyvin yleinen ja monia poikia askarruttavaa. Penis alkaa kasvaa murrosiässä pikkuhiljaa aikuisiän mittaansa. Kasvu voi jatkua vielä 20 ikävuoteen saakka. Aikuisella peniksen pituus on lepotilassa keskimäärin 6-7 cm ja erektiossa 13 cm. Luvut kertovat siis vain keskiarvon eikä esimerkiksi sitä minkälainen peniksen kuuluisi olla. Tutkimusten mukaan peniksen koolla ei ole suoraan vaikutusta seksissä saatavaan nautintoon ja seksihän on paljon muutakin, kuin pelkkää yhdyntää.
Seksuaalisuus on hyvin herkkä asia ja onkin hyvä varmistaa, että suhteessa on luottamusta pitämällä kumppanin kanssa hyvä ja avoin kommunikaation taso. Mikäli suhteessa on luottamusta, omista peloista ja epävarmuudestaan voi kertoa kumppanille. Onkin hyvin tyypillistä, että myös kumppanilla on tilanteeseen liittyviä samankaltaisia tunteita itsestään. Kokemusten jakaminen voi tuoda teitä lähemmäs toisianne.
On hyvä muistaa, että teillä ei ole kiirettä asiassa. Keskustelkaa siis rauhassa ja varmistukaa siitä, että ajatus etenemisestä tuntuu molemmista hyvältä. Muistakaa myös ehkäisyn käyttö.
Kevätterveisin, Francesca