pojan herkkyys
20.02.2022
Suhde on melko uusi ja olemme nuoria. Ovatko kaikki nuoret pojat herkkiä? Miten herkkyyttä saisi säädeltyä suhteessa? Tarkoitan herkkää ja nopeaa laukeamista. Joskus pojan siemensyöksy tapahtuu väkisin noin minuutissa. Olisi kivempi, jos iloa riittäisi molemmille. Voiko pojasta nähdä jotenkin, milloin hän on saamassa siemensyöksyn, että sitä voisi edes vähän ennakoida? Mitä ajatuksia herää ja mikä voisi auttaa? Olen miettinyt, että miten yleensä toisilla nuorilla on ja pitäisikö asennoilla olla jotain vaikutusta asiaan. Kun se tapahtuu, niin onko yleensä jotain tapaa mihin siemensyöksy annetaan tulla parisuhteessa?
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
28.02.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi,
Kyllä,useimmat nuoret, niin iältään kuin seksikokemuksiltaankin ovat herkkiä saamaan siemensyöksyn. Kaikki on vielä aika uutta ja
ihmeellistä. Monesti on vielä niin,että poika on nopeampi kuin tyttö. Tähän auttaa pidempi esileikki ennen varsinaista yhdyntää. On tärkeää,
että huolehtii siitä että tyttökin ehtii mukaan. Voi myös tehdä niin, että tytön voi tyydyttää ensin esim käsin tai
suulla, tai sitten tehdä toisinpäin. Eli jos yhdynnässä jäi orgasmi saamatta, niin hyväilyjä kannattaa mieluusti jatkaa kunnes molemmat ovat
saaneet tyydytyksen. Ennakoinnin pystyy oikeastaan tekemään vain poika itse. Mutta se voi olla hankalaakin koska kaikki on joskus pienestä kiinni. Toki voi esim
keskeyttää yhdyntää välillä jos tuntuu siltä että on laukeamassa liian nopeasti ja sillä tavalla harjoitella.
Kokeilemalla selviää onko asennolla väliä. Siemensyöksyn voi antaa tulla juuri sinne minne itse toivoo, kunhan ehkäisyasiat on kunnossa.
Terkuin, seksuaalineuvoja Kristiina