sperman luovutus
24.03.2021
Hei, haluaisin päästä luovuttamaan siemennestettä. Millainen itse luovutustilanne on? Voiko siellä olla tyttöystävän kanssa? Saisiko tyttöystävältä ottaa kaikki vaatteet pois ja harrastaa suuseksiä? Haluaisin siitä nautinnollisen kokemuksen. Saako näytteen antamiseen käyttää aikaa yli tunnin, esim. 1,5 tuntia. Millaiseen astiaan siemensyöksyn annetaan tulla?
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
26.03.2021
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Siemennestettä voi luovuttaa terve 20-45 vuotias mies jolla ei ole perussairauksia. Näytteen antaminen sisältää muutamia momentteja. Jos haluaa lahjoittaa siemennestettään, ensin tutkitaan siemenneste että se on laadultaan priimaa, sen jälkeen sinulle tehdään laajat terveystarkastukset. Sitten jos niissä ei ilmene poikkevaa voi siemennestetä lahjoittaa. Kertoja tarvitaan yleensä 8-10, ja lahjoittajana sinun pitää olla valmis sitoutumaan tarvittavaan määrään näytteenantokertoja. Näytteenantoja tehdään kerran tai kahdesti viikossa, ja käynnit voidaan sopia sinun aikatauluihisi sopiviksi.
Suuseksi eikä mikään muukaan kontakti oikein käy, koska näytteen pitää olla puhdas. Tarkoittaa siis että sinun sukuelimiisi ei saa koskea muut kuin sinä. Tyttöystävä voi periaatteessa olla mukana. Näytteen antoon on pienet huoneet. Purkki johon siemenneste kerätään on pieni. Saat sen paikanpäällä. HUoneessa o oma rauha mutta kysymäsi aika olla siellä on valitettavasti pitkä. Hoitohenkilökunta on osittain sidottu työhön sinun kanssasi kun olet siellä, joten heidänkin aikansa on rajallinen yhtä asiakasta kohden. He eivät tietenkään osallistu itse tapahtumaan.
Korvaus on nimellinen, sinulle korvataan kulut jotka aiheutuvat lähinnä paikan päälle saapumisesta, muuta korvausta tästä ei valitettavasti saa.
Tässä vielä linkki Tampereen Yliopistosairaalan sivulle, josta tarkempi selvitys asiasta.
Terkuin, Kristiina, seksuaalineuvoja, Kätilö