peniksen yöllinen kipu
14.09.2020
Moi! Olen tuntenut monena yönä parin viikon aikana kipua peniksessä. Se on outo tunne. Mielestäni olen unessa, mutta tunnen silti kuinka penikseen sattuu. Se häiritsee unta. Olen runkannut iltaisin, mutta lopettanut, kun on alkanut tuntua, että laukeaisin. Monena iltana nukkumaan käydessäni penis on ollut jäykkä. Olisin halunnut laueta nukkuessani, mutta niin ei ole käynyt yli kuukauteen. Mistähän tuo yöllinen kipu peniksessä johtuu? Ei sitä onneksi päivällä ole ollut. Onkohan kaikki kunnossa?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
24.09.2020
Hei,
Luulen, että kipu, jota tunnet nukkuessasi alapääsi alueella johtuu siitä, että masturboit illan aikana ilman siemensyöksyä. Sitä kutsutaan nimityksellä ”blue balls” – toisin sanoen kipua ilmaantuu, kun on kiihottunut, mutta ei ole saanut siemensyöksyä. Usein kipu tuntuu lähinnä kiveksissä, mutta se voi vaikuttaa koko alapäähän. Kipu ei ole vaarallista, mutta voi tuntua epämukavalta.
Mielestäni sinun tulisi tarkastaa tilanne masturboimalla siemensyöksyyn asti, jotta selviää, tuleeko kipua vielä yön aikana. JOS kipua tuntuu edelleen öisin, vaikka saisit siemensyöksyn illalla, tulisi asiasta jutella lääkärin kanssa. Mutta kertomasi perusteella, en usko sen olevan vakavaa.
Terveisin, Tessi