Bygga parhus
10.03.2019
Hej!
Min dröm om att bygga ett eget parhus blir bara högre och högre ju äldre jag blir. Jag funderar nu vad man måste tänka på då man vill bygga ett parhus samt vad det kan kosta på ett ungefär, runt Vasa trakten.
Tack på förhand! Lina

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
20.03.2019
Hej!
Priset kan skilja sig ganska mycket med tanke på storleken av huset och t.ex. om du behöver anlita en byggfirma som bygger huset eller om du kan göra det själv.
Bra att tänka på är att göra en ekonomisk plan/budget, räkna ut hur stort lån du har möjligheten att ta. Kolla utbudet och priser på olika parhus. Också fundera över vem som kunde köpa/bo i andra delen av huset.
Något som även kostar är tomt/stället där huset skall byggas, dessa kan även skilja sig enormt beroende på vilket ställe man vill bygga på.
För att du skall få en överblick om vad det kunde kosta att bygga ett parhus, kolla upp olika företag som bygger hus eller säljer huspaket. Och kolla på olika försäljningshemsidor om tomter som finns till salu. Google är din vän här.
Lycka till!
Hälsningar Ida