Nolottaa
03.09.2022
Hei, kävin koulun lääkärin tarkastuksessa. Lääkäri pyysi riisumaan vaatteet ja sain erektion. Hän tutki kiveksiäni ja esinahan liikkuvuutta ja se vähän kirpaisi. Hän suositteli ympärileikkausta. Mutta nolottaa kun muna oli pystyssä. Käyköhän muille näin ja mitä lääkäri oikein ajatteli ? Kimmo
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
06.09.2022
Hei Kimmo!
Kiitos viestistäsi. Olen kohdannut Nuortenelämä.fi-palvelussa monia nuoria, joille on käynyt samalla tavalla kuin sinulle. Muillekin siis käy niin, että tulee erektio kesken lääkärikäynnin. Se ei ole ollenkaan epänormaali eikä vakavakaan juttu.
Lääkäri terveydenhuollon ammattilaisena tietää, että erektion voi saada melkeinpä missä tilanteessa tahansa. Seksuaalisen kiihottumisen lisäksi erektion voi aiheuttaa myös kylmä tai kuuma ilma tai vesi, peniksen hankautuminen jotakin vasten, kova virtsaamisen tarve tai esimerkiksi pelästyminen, innostuminen tai jännittäminen. Voi tietty tuntua epämiellyttävältä ja kiusalliseltakin, jos erektio tulee hankalassa paikassa. Erektion hallinta helpottuu kyllä iän myötä.
Ei tietenkään voi varmuudella tietää, mitä kyseinen lääkäri on asiasta ajatellut. Terveydenhuollon ammattilaiset kuitenkin näkevät työssään paljon kaikenlaista ja voi olla, että kyseessä olevalle lääkärille tällaiset jutut ovat ihan arkipäivää. Voi hyvin olla, ettei hän ole ajatellut asiasta mitään erityistä. Lääkärit yleensä osaavat suhtautua ammattimaisesti ja hienotunteisesti asiakkaidensa luonnollisiin kehon reaktioihin.
Lähteet, joista saat myös lisää tietoa:
Mikä on erektio? – Hyväkysymys.fi
Erektio – Sexpo.fi
Oikein mukavaa syksyä sinulle.
Lämpöisin terveisin, Riina | Nuortenelämä.fi