Pylly
08.11.2022
Mistä johtuu, että tytöillä alkaa tulla pyllyyn naisellisia muotoja? Haluaisin, että joku tyttö antaisi kosketella pyllyään, ja saisin riisua pikkuhousut pois. Olisi varmasti ihanaa puristella pyllyä.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
09.11.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Murrosiässä tyttöjen sekä poikien kehot alkavat muuttua. Yksi murrosiän normaalin kehityksen merkki on rasvakudoksen määrän lisääntyminen tytöillä. Rasva alkaa kerääntyä nimenomaisesti ensin alavartaloon eli lantioon, reisiin sekä peppuun. Tämä johtuu siitä, että hormonitoiminnan alkaminen vaatii riittävän määrän rasvakudosta. Myös muita muutoksia tapahtuu tyttöjen kehoissa. Pojilla samankaltaista rasvakudoksen lisääntymistä kyseisillä alueilla ei tapahdu, vaikka paljon muuta kehossa tapahtuukin.
Toivoit pääseväsi koskemaan tyttöä. Odota rauhassa, tutustu rauhassa ikäisiisi tyttöihin ja vietä aikaa mukavien ihmisten kanssa. Sinulla on vielä paljon aikaa kokea asioita elämässäsi, sinun ei tarvitse kiirehtiä tai hätäillä näiden asioiden kanssa. Unelmoida ja haaveilla saa aina ja se on myös ihan tervettä. Muistathan kuitenkin varmistua aina, että toisellekin on ok, jos kosketat häntä uimapukualueelta, mikäli tällainen tilanne tulevaisuudessa tulee eteesi.
Terveisin Stinke