Itsetyydytys
28.05.2022
Hei, eräs naispuolinen tuttuni on lääkäri ja hänen mielestään masturboin liikaa. Hän suositteli että laittaisin penislukon ja antaisin avaimen hänelle ja kävisin viikon kuluttua lääkärissä hänen vastaanotolla avaamassa lukon. Hän vähän sanoi että pitäisi olla toinenkin viikko lukittuna ja ei ehkä avaisi lukkoa. Onko tämä terveydelle haitallista? Late
francesca profil

Seksuaalineuvojaharjoittelija Francesca Vastaa
02.06.2022
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Kysymyksestäsi ei käy ilmi, mikä on tuttusi mielestä liikaa. Masturbointi on kuitenkin jokaisen oma asia ja jos se ei vaikuta heikentävästi arkeesi, etkä esimerkiksi lintsaa koulusta sen vuoksi, en näe asiassa ongelmaa.
Penislukon käyttöön liittyy terveydellisiä riskejä, kuten peniksen ja kivesten verenkierron huononemista, turvotusta sekä kipua enkä voi suositella sen käyttöä kuvailemaasi tilanteeseen.
Mikäli olet itse huolissasi omasta masturbointisi määrästä, suosittelen, että juttelet asiasta jonkun luotettavan ihmisen kanssa, esimerkiksi kouluterveydenhoitajan tai kuraattorin kanssa, sillä joskus liiallinen masturbointi voi kertoa myös muista elämänhallintaan liittyvistä haasteista.
Mukavaa kesää sinulle!
Terveisin, Francesca