Ärsyttävä pervo
16.09.2016
Mä olin uimahallissa mun yhen kaverin kanssa ja siellä oli 2 ysi-luokkalaista poikaa (me ollaan siis 7-luokalla). Ne seuras meitä kaikki alle ja sukelsi koko ajan kattoon meitä. Aina kun ne meni ohi veden alla, ne läpsäs meitä perseelle. Mua ne läpsäs 4 kertaa ja mun kaveria 2 kertaa. Me vaihdettii allasta sitte aina mutta ne hiljallee tuli aina samaan altaaseen. Jotenkin tosi ahdistavaa ku joku pervo läpsii perseelle, jota en ees tunne! Kertokaa mulle onko toi joku rikos tai jtn. Mua häiritsee tuommoinen käytös ihan hirveesti ja yhessä vaiheessa ne ns. piiritti meidät että puhu toisillensa ja ei muka huomais meitä. Mun ois siinä tilanteessa tehny mueli sanoo sille pervolle että haista vittu. PSS
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
05.10.2016
Hei,
kiitos kysymyksestäsi! Sukupuolista häirintää on sukupuoleen liittyvä ei-toivottu huomio. Esimerkiksi halventava tai alentava puhe toisen sukupuolesta, sukupuoleen liittyvä kiusaaminen ja teot, jotka saavat tuntemaan itsensä noloksi, pelokkaaksi, loukkaantuneeksi tai vihaiseksi.
Seksuaalista häirintää on esimerkiksi vihjailu ja seksuaalisesti värittyneet vitsit, vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat puheet ja kysymykset. Myös ehdottelu, vaatiminen ja fyysinen koskeminen sekä raiskaus tai sen yritys ovat seksuaalista häirintää. Häirintää tapahtuu myös puhelimen ja netin välityksellä.
Häirinnästä on kyse silloin, kun toiminta jatkuu, vaikka huomion kohde ilmaisisi sen olevan epämiellyttävää. Kuvailemassasi tapauksessa voit siis aivan hyvin ilmaista tekijöille, että toivot heidän lopettavan läpsimisen. Jos häirintä senkin jälkeen jatkuu voit käydä samossa siitä uimahallin henkilökunnalle. Ja tietysti myös aina jos häirintää tapahtuu muissakin paikoissa kuin uimahallilla, voit käydä kertomassa siitä aikuiselle.
Saat lisätietoa aiheesta täältä: http://www.mll.fi/kasvattajille/kiusaamisen-ehkaiseminen/seksuaalinen-hairinta/
Terveisin, Suvi - Nuortenelämä.fi