bygga hus
18.11.2019
Hej! Jag och min sambo vill börja bygga hus om några år men har lite funderingar med pengar. Vi har redan en tomt och vi skulle vilja bygga ett trä tvåvåninghus med terass och balkong på cirka 160-180 kvm, ungefär hur dyrt skulle det ligga på och hur mycket måste man ha betalt i förskott har hört att det är 10% av lånet stämmer det?

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
21.11.2019
Hej!
Det här är nog något som vi inte kan svara på. Det ärsvårt att säga en siffra med tanke på var ni vill att huset skall byggas och det finns en massa olika modeller på hus som är 160-180 kvm stort. Yes, det stämmer att man måste betala i förskott men det kan också variera från bank till bank. Så ta kontakt med banken och kolla vad de har för regler samt hur mycket de kan bevilja er att låna.
Be om offerter från olika firmor som bygger hus! :)
Hälsningar Ida