Diskriminering pga åldern
03.01.2020
Hej! Jag kommer att vara med i en revy iår och var med ifjol också. Problemet är att jag är yngst av alla som på ett eller annat sätt är inblandat i revyn och pga det så pratar nästan ingen med mig känns det som, det behöver inte vara pga det med det känns så. Alla undviker också mig och vet inte varför. Jag har inte gjort någonting vad jag vet om mot någon av döm som är med i revyn. Är detta diskriminering? Värst av allt är att min pappa och faster också är med och döm pratar inte heller med mig vid revy tillställningarna nå desto mera. Det känns så fel. Trött på detta

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
08.01.2020
Hej!
Jag vill börja med att säga att det är absolut inget problem med att du är yngst. Det är en stor fördel att man är i olika åldrar. Jag kan förstå att det känns jobbigt när ingen pratar med dig. De(din pappa och faster) kan inte läsa dina tankar och veta hur du känner om du inte säger något, så skulle du kunna tänka dig att prata med din pappa eller faster?
Något du kunde även fundera över är att tar du första steget till att inleda en diskussion med någon? Det är lätt hänt att när man känner sig utanför, så drar man sig mer undan. Våga vara med och ta din plats i gänget. Det är inte heller något som kommer direkt, utan det kan ta en tid att komma in i ett gäng/team. Så ha tålamod! Ni ska lära känna varandra och det tar tid, det kan också ta tid för dig att vara bekväm med dessa människor.
Ta hand om dig!
Kram, Ida