Efter sett video
18.03.2020
Hej, jag såg en läskig video av kanalen lite of luxury på Youtube o blev rädd efter en video de lade upp. Jag tog åt mig av någon konstig anledning som jag inte vet o kunde knappt andas av ångest när jag försökte sova inatt. De gick över dock men ångesten sitter kvar i kroppen o min hjärna har typ fokus på det. Vad ska jag göra ? Känner lite dålig känsla i magen av det men det är inte så allvarligt som de va inatt. Person

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
19.03.2020
Hej.
Syftet med de videona du tittat på är just att vara skrämmande, men det innebär ju inte att det som visas i videona är på riktigt bara för att de är filmade på ett sätt som skall få dem att framstå som dokumentärer. Om du kollar upp saken på nätet så framkommer det ganska snabbt att kanalen är känd för att materialet är fake.
Det är med andra ord inte annat än skräckhistorier, som visserligen kan vara skrämmande men inte skall tas på för stort allvar.
Försök att låta ditt eget förnuft styra och inte låta din nattsömn styras av det du sett. Och om du vet att du lätt påverkas av saker du ser så har du ju ett eget val i vad du väljer att utsätta dig för. Titta inte på sånt som du vet att är påhittat men stör din nattsömn.
Sköt om dig.
Kram
Tessi