en tajua
08.11.2013
"Esimerkiksi kompleksit, jotka liittyvät omiin rintoihin, ovat valitettavan yleisiä."
toi lause oli siinä rinnoista kertovassa jutusta, ja en tajunnu mitä tol tarkotetaan.. voisko laittaa esimerkin tai jotain?

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
08.11.2013
Hei!
Hyvä kun kysyt, jos jokin jää epäselväksi - me selvitämme ja selitämme mielellämme. :)
Komplekseilla omista rinnoista tarkoitamme esimerkiksi sitä, että jotkut tytöt häpeävät omia rintojaan ja eivät kehtaa olla alasti esim. suihkussa liikuntatunnin jälkeen tai että jotkut tytöt kokee rintojensa ulkonäön niin epämiellyttävänä ja "vääränlaisena", etteivät he uskalla esim. näyttää niitä poikaystävälle sitten, kun on sen aika.
Useimmiten nämä kompleksit ovat myös täysin turhia ja suureksi osaksi median synnyttämiä, sillä nykyään yleinen olettamus on, että normaalit rinnat ovat kohtuullisen suuret, pyöreät, terhakat ja että niiden nännit "nöpöttävät" koko ajan. Joten kaikki, mikä vähänkään poikkeaa tästä, saa etenkin nuorissa aikaan epäluuloisuutta ja mietteitä siitä, onko jokin vialla tai epänormaalia, kun omat rinnat ovat esim. pienet, suipot, roikkuvat tai erikokoiset.
Totuus on kuitenkin se, että rintojen suhteen lähes kaikki on täysin normaalia. Kuten jo varmasti luit kuukauden teemasta - ei maailmassa ole olemassa kahtia samanlaisia rintoja - ei edes yhden ihmisen rinnat ole täysin identtisiä keskenään. Esimerkiksi erikokoisuus on jopa enemmän sääntö kuin poikkeus, joten siinä ei ole mitään hävettävää.
Kompleksit ovat siis osaksi epätietoisuudesta johtuvia, mutta johtuvat myös kateellisuudesta ja siitä, että me ihmiset olemme niin kärkkäitä vertailemaan itseämme muihin. Monesti haluamme myös nähdä itsessämme kaikki epäkohdat ja "poikkeavuudet", sen sijaan, että keskittyisimme omiin hyviin puoliimme. Joita kuitenkin on AINA enemmän kuin niitä huonoja.
Joten tämän myötä kehotamme sinua kehumaan jotain piirrettä omissa rinnoissasi tänään ja huomenna jne - huomaat ehkä, ettei ne loppujen lopuksi olekaan yhtään hullummat! ;)
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott