Hmm... Är han intresserad?
22.11.2019
Hej jag är lite intresserad i en kille. Vi går i samma skola men vi har aldrig riktigt pratat så hur ska jag få honom att se mig eller bli intresserad? MorslillaOlle

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
26.11.2019
Hej!
Vad roligt att du hittat någon som du är intresserad av och vill lära känna bättre. Eftersom ni går i samma skola – så försök att få ögonkontakt med honom. Det säger mycket ifall man får ögonkontakt ofta och om den varar en stund. (Ibland när man får ögonkontakt kan det hända att man blir så nervös så man svänger bort blicken hastigt.) Ett lätt ”hej” kan göra mycket.
Har du lagt till honom på Snapchat? Du kan först se vad du får för vibbar av honom i skolan, ifall det känns som att han är intresserad eller inte. Känner du dig osäker, så adda honom på Snapchat och börja prata med honom där. :)
Flirt och kärlekstips
Ta hand om dig!
Kram, Ida