Eroon tappeluista
15.05.2021
Jouduin jo toisen kerran viikon sisällä nyrkkitappeluun. Nenä murtui, ja molemmat silmät ovat mustana. Toiselta osapuolelta katkesi hammas. Olen miettinyt miksi olen niin kiivasluonteinen. Muut ovat paljon rauhallisempia. En ole keksinyt syytä. Olisikohan mahdollista saada muutosta aikaan? Pitäisikö syödä rauhoittavia lääkkeitä? Otan vastaan neuvoja, jos teillä on niitä antaa. Tällä menolla joudun hyvin äkkiä kiven sisään, enkä haluaisi sinne.
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
25.05.2021
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Saimme asiantuntijalta vastauksen:
Hei.
Apua on saatavilla ja on hienoa, että olet lähtenyt sitä selvittämään. Yhdessä ammattilaisen kanssa voitte lähteä kartoittamaan tilannettasi sekä käsittelemään aikaisempia tapahtumia. Voitte havaita yhdistäviä tai laukaisevia tekijöitä tilanteille ja tämän myötä sinulla on mahdollisuus lähteä muuttamaan omaa toimintaasi. Vaihtoehtoja palveluntarjoajista on useampia, joista osa listattuna alla:
• Vaasassa osalta avopalveluita on tarjolla Nuorisoasema Klaarassa (13-24 vuotiaat, myös sopimuskuntien asukkaat, kuten Mustasaari)
- Puh: 06-325 2850 ja asiointi ilman ajanvarausta arkisin klo: 9-12, os. kirkkopuistikko 28. Sähköinen yhteydenotto www.vaasa.fi/klaara
• Mielenterveys- ja riippuvuuskeskus Horisontti (25-vuotta täyttäneet à mielenterveyspalvelut vaasalaisille ja päihdepalvelut myös sopimuskuntien asukkaille).
- Puh: 06-325 2800 arkisin klo: 10-14. Sähköinen yhteydenotto www.vaasa.fi/horisontti
- Esimerkiksi vastaava palvelua aikuisille on tarjolla Mustasaaren elämäntapavastaanotolla.
• Kolmannen sektorin osalta on mahdollista käyttää (kotikunnalla ei ole merkitystä):
- kriisikeskus Valon palveluja (ma-to klo 9-15) puh: 044 979 2439
- turvakodin AVOKKI-palveluja, joissa on erinomaista osaamista väkivaltatyöstä. https://www.vaasanensijaturvakoti.fi/avokki
Ystävällisin terveisin Jaana Kurki,
Nuorisoasema Klaara ja mielenterveys- ja riippuvuuskeskus Horisontti.