finnar på kuken
24.05.2020
det har blrjat dyka upp typ små finnar på kuken är de farligt, vad skall jag göra, är det normalt, en ac dem är lite röd anonym

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
25.05.2020
Hej,
Jag tror inte att det är finnar utan talgkörtlar. De finns på hela kroppen, men eftersom det inte finns något underhudsfett på kuken så syns de bättre där. Talgkörtlarnas uppgift är att producera talg, som håller huden mjuk och frisk. ALLA har talgkörtlar på penisen, och du skall inte göra någonting åt dem. Ibland kan de bli irriterade eller inflammerade - speciellt om man försöker klämma på dem. Låt dem vara, håll området så torrt och rent som möjligt så läker inflammationen av sig själv.
Det är helt normalt och inget att stressa över.
Kram
Tessi