näpistys
19.04.2016
Hei.
Sain kutsun poliisikuulusteluun.
Aiheena oli näpistysepäily. Olen siihen syyllinen.
Kyseisessä paikassa jossa näpistin on aikaisemmin tapahtunut varkauksia, joihin ei syyllistä ole löytynyt.
Olisiko kutsussa maininta jos minua epäillään näistä varkauksista?
Olen valvonut öitä, ollut syömättä. On niin paha olla. tetrid
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
28.04.2016
Hei,
kiitos kysymyksestäsi! Onpa harmillinen tilanne - ymmärrän, että se painaa mieltä. Tärkeintä asian selvittämisessä on se, että kertoo asiat rehellisesti niinkuin ne ovat menneet. Poliisi varmasti kertoo tarkasti, mistä sinua epäillään ja minkälaisia vaihtoehtoja asian selvittämisessä on.
Mielestäni on tärkeää, että et pohdi asioita yksin. Joskus tulee töppäiltyä ja omatunto kolkuttaa niin, ettei meinaa uni tulla ja ruoka maistua. Se on ihan terve reaktio, mutta sen ei ole tarkoitus jatkua loputtomiin. Asioista ja huolenaiheista kannattaa jutella omien vanhempien ja vaikkapa ystävien kanssa. Ja sekin on hyvä muistaa, että töppäilyjen ja asioiden selvittämisen jälkeen elämä kuitenkin jatkuu. Kaikki tekevät joskus virheitä - onneksi virheistä voi kuitenkin oppia.
Tsemppiä!
Terveisin, Suvi - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.