Uneliaisuus yllättää
21.03.2022
Onko ok, jos poika tulee seksin jälkeen niin uneliaaksi, että ei jaksa käydä alapesulla? Itsetyydytyksen jälkeen olen vain pyyhkinyt paperilla pippeliä, ja nukahtanut saman tien. Sitten kun on rakastellut tytön kanssa, voiko tehdä samoin? Luulen, että sitten uni tulee ainakin yhtä herkästi, ja haluaisi painautua heti toista vasten nukkumaan.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
01.04.2022
Hei,
Peseydytkö vai etkö seksin/masturboinnin jälkeen riippuu eniten siitä, kuinka sotkuiseksi paikat tulevat. Pojille se ei ole hygieniasyistä yhtä tärkeää kuin tytöille. Pojilla on pitempi virtsaputki, eikä bakteerien kasvu ole sen vuoksi yhtä herkkää. Tytöille on tärkeämpää, että käy pissalla ja alapääpesulla seksin jälkeen, koska haitalliset bakteerit kulkeutuvat helposti paikasta toiseen, joka voi pahimmillaan aiheuttaa esim. virtsatietulehduksen tai ärsytystä alapäässä. Jos harrastaa seksiä ilman kondomia siten, että poika laukeaa tytön sisään, on hyvä peseytyä, koska sperman pH-arvo on täysin erilainen kuin tytön emättimen.
Terveisin, Tessi