uusi kokemus yhdynnässä
08.04.2022
Tein mielenkiintoisen huomion yhdynnän aikana. Minulle tuli jotenkin sellainen ihanan turvallinen olo kun poikaystävän penis työntyi emättimeen sisälle. Tunne voimistui, kun se alkoi liikkua edestakaisin sisälläni. En ollut aikaisemmin kokenut yhdyntää ihan samalla tavalla. Mistähän tämä voi johtua? Onko outoa, jos penis lisää turvallisuuden tunnetta? Tiina

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
13.04.2022
Hei,
Ei kuulosta oudolta, vaikka uskon että  tilanteeseen vaikutti monta tekijää eikä pelkästään kumppanisi penis.
Ihmisten välillä on tietenkin anatomisia eroja – esim. miten jännittää lantiopohjan lihaksia, peniksen koko sekä missä asennossa harrastaa seksiä - mutta ennen kaikkea hyvä seksi vaatii sitä, että seksikumppanit luottavat toisiinsa, pystyvät rentoutumaan sekä heidän välillä on seksuaalista/emotionaalista kemiaa. Tästä syystä seksi on yleensä parempaa sellaisen ihmisen kanssa, johon on rakastunut, koskaa silloin on luonnollisesti olemassa jo romanttista kemiaa.
Joten kyllä, kuka tahansa voi kokea tämän turvallisuuden tunteen, mutta ei kenen tahansa kanssa.
Terveisin
Tessi