onko seksi rankkaa fyysisesti
15.02.2022
Moi. Eikö yhdyntä lähetyssaarnaaja-asennossa ole miehelle aika raskasta fyysisesti, jos pitää olla pitkään paino käsien varassa? Tuntuu äkkiseltään, että siinä pitäisi olla punnertajan voimat. Tai jos nainen ratsastaa, pitää kai siinäkin olla hyvä fyysinen kunto? En ole huonokuntoinen (eikä ole kokemusta seksistä), mutta tällaiset asiat ovat tulleet mieleen. Toisaalta taas jos seksi olisi hyvin raskasta, eivät kai ihmiset sitä haluaisi tehdä. Keskimäärin ainakin suomalaiset ovat ihan rapakunnossa.
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
21.02.2022
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Kyllä vain, kuvailemasi seksitavat voivat tuntua raskailta fyysisesti. Toki tähän vaikuttaa esimerkiksi kyseessä olevan yksilön kunto, sekä millaisella tempolla seksiä tekee ja kuinka pitkään. Jokaisen kokemus seksistä ja sen fyysisestä rasittavuudesta on yksilöllinen.
Seksissä voi hyvinkin hengästyä ja hikoilla ja sitä voisi kuvailla seksuaalista nautintoa tuottavaksi hyötyliikunnaksi. Seksin osapuolet joka tapauksessa yhdessä valitsevat itselle mieluisimmat seksin tavat – se ei siis välttämättä ole fyysisesti raskasta. Seksiä ja seksuaalisia mieltymyksiä on todella monenlaisia.
Seksiä voi tehdä ja siitä voi nauttia riippumatta siitä, kuinka hyvässä kunnossa fyysisesti on.
Lue lisää seksistä ja sen eri tavoista Hivpointin nuorten sivuilta.
Parhain terveisin, Riina | Nuortenelämä.fi