Penislukosta
05.01.2023
Hei. Kävin yksityisellä lääkärillä penislukon kanssa kysymässä onko se turvallinen käyttää. Penikseni oli siis lukittuna ja hän tutki lukkoa ja kiveksiäni. Hän pyysi avaamaan lukon ja tutki tarkemmin ja hänen mielestä se on turvallinen. Koska minulla ei ollut mitään pussia mihin laittaisin lukon, lääkäri kiinnitti lukon takaisin. Haluan siis olla ilman itsetyydytystä vähän aikaa ja kysyin voisiko lääkäri auttaa säilyttämällä avainta viikon verran. Hän suostui ja varattiin uusi aika jolloin saa avaimen takaisin. Tekikö lääkäri oikein vaikka halusin sitä ? Pete
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
09.01.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Hyvä kuulla, että lukko on turvalliseksi todettu. Minusta lääkärin toiminta kuulostaa hyvin erikoiselta, en ainakaan ole milloinkaan kuullut lääkärin toimivan kuvaamallasi tavalla. Penislukkoa ei lähtökohtaisesti käytetä masturboinnin vähentämiseen hoitona. Nykyaikaiset, seksivälinekaupoista ostettavat penislukot on tarkoitettu enemmänkin bdsm-leikkeihin eli seksileikkeihin, joihin liittyy olennaisena osana valtasuhteet. Penislukkoa käytetään enemmänkin kiihotukseen (esim. ajatuksesta siitä, että valta seksin harrastamisesta on toisella) kuin masturbaation vähentämiseen. Uskoisin myös, että lääkärillä olisi ollut pussi lainattavaksesi tai muu väline, johon olisit lukon voinut pistää ja viedä kotiin. Tai vähintäänkin olisit itse voinut avainta säilyttää.
Uskoakseni lääkärit yleisesti ottaen ovat luotettavaa väkeä, joten lukkosi on turvassa ja saat sen käsiisi kun sitä tarvitset. Mikäli kertomasi sattuisi kuitenkin olemaan todenmukaista, kehotan tekemään lääkäristä ilmoituksen sillä en usko kuvailemasi toiminnan olevan mitenkään lääkärin etiikan mukaista. Lääkärien ei tulisi millään tavoin sekaantua potilaidensa seksielämään konkreettisesti muuta kuin esim. neuvonnan tai tarkoituksenmukaisen hoidon osalta. Sellaista ei penislukon avaimen säilyttäminen ole.
Terv. Stinke