Pippeli nousee omia aikojaan
12.01.2022
Moikka! Oon 13v ja nukun ihan hyvin yöllä. Aamulla välillä kun mä herään niin toi mun pippeli nousee pystyyn yöhousuissa. Joskus koulussa tunnilla kun mä istun pulpetissa mulla alkaa nousta pippeli taas pystyyn farkkujen alla. Sitä vähän alkaa kutittaa ja puristaa farkuissa. Pari kertaa mä sormilla joudun salaa puristelemaan siitä kohtaa farkkuja tunnin aikana. Se on sitten tosi kiree ja pystyssä. Joskus mulla alkkarit vähän tuntuvat kosteilta pippelin kohdalta. Ehkä muutama pissatippa on voinut tulla. Miten lie. Onkohan mulla jotain jännitystiloja mistä vois johtua toi? Yleensä mun pippeli on rento ja alaspäin siis ihan normaali. Eihän se oo kiva kun se välillä sojottaa ylöspäin kun on kaverien kanssa. Joskus uimahallissa on voinut mulla uikkareissa vähän pullottaa kun pippeli on ollut pystyssä mutta sitten mä oon menny äkkiä veteen eikä siellä sitä huomaa silleen. Ykskin kerta kun mä olin suihkussa ilman uikkareita mul alkoi vähän pippeli nousta . Vähän mua vaan nolotti kun siin lähellä oli vanhempi mies ja se katsoi mua päin ja varmaan huomas mun pippelin. No sellaista sattuu.
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
17.01.2022
Hei!
Tämä on aivan normaalia, ja kuuluu sinun ikäisen miehenalun elämään. Erektioita tulee ja menee, etenkin yöllisiä. Aamulla erektio saattaa
olla vaikka joka päivä ja lähes läpi elämän. Murrosiässä hormonitoimintakin voimistuu, eli testosteroni, ns mieshormoni lisääntyy
ja siksi keho myös "harjoittelee" tällä tavalla. Yöllisiä siemensyöksyjä voi myös tulla.
Joskus voi tulla kiusallisia tilanteitakin, kuten kertomasi uimahallireissu. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja
koskemattomuuteen. Oman kehon toiminnot murrosiässä voivat aiheuttaa hämmennystä.
Joka tapauksessa, haluan kertoa, että olet täysin normaali ja kasvamassa mieheksi pikkuhiljaa.
Ei syytä huoleen. Ole ylpeä itsestäsi.
Terkuin, Kristiina, seksuaalineuvoja