Siemensyöksyn lähestymisen tunnistamattomuus
25.02.2022
Minua harmittaa, etten tunne etukäteen siemensyöksyn lähestymistä. En voi keskeyttää itsetyydytystä, pitää taukoa ja jatkaa uudestaan. Jos pidän tauon, penis pehmenee kokonaan. Sitten kun se on taas kova, siemensyöksy tulee varoittamatta. Ennen tunsin siemensyöksyn lähestymisen, ja tauon pito onnistui. Oli hienoa voimistaa kiihotusta taukojen avulla. Lopulta kun annoin itselleni luvan laueta, siemensyöksy tuli kovalla paineella ja sperman ruiskahdusten näkeminen lisäsi vielä mahtavaa nautinnon tunnetta voimakkaammaksi. Elän terveellisesti ilman viinaa, lääkkeitä, tupakkaa, ylipainoa ja ilman naista. Itsetyydytyksestä on maku poissa.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
07.03.2022
Hei,
En pysty vastaamaan suoraan siihen, miksi et tunne siemensyöksyn lähestymistä. En kuitenkaan usko sen olevan merkki siitä, että jotain olisi vialla. Kehoon ja seksuaalisiin haluihin vaikuttaa koko ajan kaikki se, mitä teemme ja koemme – mikä puolestaan tarkoittaa, että myös seksuaaliset reaktiot muuttuvat ilman, että olemme itse tietoisia, miksi niin tapahtuu tai voidaksemme vaikuttaa asiaan.
Mutta kaikki stressin muodot vaikuttavat meihin negatiivisesti seksuaalisella tasolla. Joten, jos sinulla on erittäin korkeat odotukset siitä, miltä siemensyöksyn tulisi tuntua, on aina olemassa riski, että pettyy, jos se syystä tai toisesta se ei mene niin kuin olet ajatellut. Tämän vuoksi yritä olla ajattelematta sitä suorituksena, jolla on joku tietty tavoite – vaan sen sijaan ajattele se kokemuksena. Vaikka harrastaisit seksiä itsesi kanssa, se ei tarkoita, että pystyt vaikuttamaan 100%:sti siihen, miten se etenee.
Terveisin, Tessi