siemensyöksyt
16.03.2022
Miten voisi oppia siemensyöksyn hallintaa menettämättä samalla seksin iloa ja nautittavuutta? Haluaisin, ettei siemensyöksy tulisi ennen kuin haluamme sen tulevan, mutta niin, ettei sen takia tarvitsisi keskeyttää yhdyntää. En myös halua, että nautinnon taso pienenee tuntoherkkyyden vähenemisen takia.

Seksuaalineuvoja Annika Vastaa
28.03.2022
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi! Yksi tapa vaikuttaa omaan orgasmiinsa on hidastamalla tahtia, kun tuntuu siltä, että orgasmi on tulossa. Yhdynnästä voi myös pitää lyhyen tauon, silloin kun tuntuu slitä että orgasmi on tulossa, ilman että lopettaa yhdynnän kokonaan, lyhyen tauon aikana voi vaikka hyväillä omaa partneria. On kuitenkin hyvä muistaa, että tutkimusten mukaan yhdyntä kestää yleensä noin 5 minuuttia, joten se onko/tuntuuko yhdyntä hyvältä ei yleensä ole yhdynnän kestosta kiinni. Tärkeä on muista partnerin kanssa keskustelu, ja sen, että omaa kehoaan ja sitä milloin orgasmi on tulossa oppii yleensä tunnistamaan, kun ihminen oppii tuntemaan oman kehonsa paremmin.
Hyvää kevättä!
/Annika