Vaikeuksia esinahkan kanssa
25.02.2022
Heippa. Olen 14v poika. Ennen mulla oli tilanne että vain pippelin ollessa levossa sain esinahkan kokonaan terskan taakse, mutta en erektiossa. Venyttelin esinahkaa silloin tällöin ja nyt tuntuu siltä että saisin ehkä esinahkan jopa erektiossa terskan taakse, mutta en uskalla kokeilla, koska pelkään että se jäisi jumiin terskan taakse eikä enää palaisi ylös.. kannattaisiko kokeilla vetää esinahka erektiossa terskan taakse vai venyttelenkö lisää?? Mulla on kerran käynyt niin että vedin esinahkan kokonaan terskan taakse levossa ja samalla penis jäykistyi, en saanut esinahkaa heti terskan päälle takasin ja hätäännyin, kuitenkin lopulta sain palautettua sen ylös.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
07.03.2022
Hei,
Hyvä, että olet kokenut esinahan venyttämisen auttavan siihen, ettei se ole niin tiukka.
Suosittelen, että käyttäisit esim. jotain öljyä tai liukuvoidetta, kun yrität vetää esinahkaa taakse, jotta riski sen ”jumittumisesta” olisi pienempi. Ei ole syytä paniikkiin, VAIKKA esinahka jäisikin terskan taakse – yleensä siihen auttaa, että pesee peniksen kylmällä vedellä, niin erektio katoaa.
JOS on niin, ettet vieläkään saa vedettyä esinahkaa terskan taakse, kun sinulla seisoo, on parempi käydä juttelemassa asiasta kouluterveydenhoitajalla. Hän voi varata sinulle ajan koululääkärille. Sinun ei tarvitse hävetä - tämä on aika yleistä ja se on hoidettavissa.
Terveisin, Tessi