läikkä terskassa
23.02.2021
Hei! Elikkä harrastin yhtenä päivänä itsetyydytystä saunassa. Sain orgasmin ja olin sen jälkeen saunassa aivan normaalisti. Kun menin pian suihkuun, huomasin että esinahkani oli irronnut terskasta ja esinahka meni vihdoin kokonaan terskan taakse. Illalla huomasin terskassa pienen jäljen joka näytti ns. “viillolta”. Seuraavana aamuna huomasin terskan oikealla puolella punaisen läikän. Mietin siis mistä tuo läikkä on tullut. Pitäisikö se pestä pois vai antaa olla ja mistä se johtuu? Kiitos jo näin etukäteen!

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
01.03.2021
Hei,
Aivan, kuten kirjoitit, se on aika yleistä, että murrosiässä esinahka on kokonaan tai osittain terskassa kiinni. Ja usein näin, kuten sinun tapauksessasi, se ”irtoaa” masturboinnin yhteydessä. Luulen, että tämä terskassa näkyvä ”viilto” on vain yksinkertaisesti pieni haava, joka jäi siitä, kun esinahka irtosi terskasta. Oan vaikeaa tietää, mikä tämä kuvailemasi punainen ”läikkä”on, koska en tiedä, miltä se näyttää, mutta arvelen sen olevan haava tai mustelma/katkennut verisuoni. Sinun ei tarvitse tehdä sille muuta kuin seurata tilannetta.
Pese peniksesi vedellä joka päivä ja pidä mahdollinen haava puhtaana – muuten voit jatkaa, kuten aiemminkin.
Terveisin, Tessi