Naapurin auto luvattomalla paikalla
22.06.2022
Mitä pitäisi tehdä, kun naapuri seisottaa jatkuvasti autoaan luvattomasti rivitaloasunnon oven edessä? Autoa saa järjestyssääntöjen mukaan pitää oven luona vain lyhyen aikaa lastauksen yhteydessä. Olen kaksi kertaa ilmoittanut isännöitsijälle asiasta. Kummallakin kerralla hän on sanonut vievänsä asiaa eteenpäin. On hän varmaan sen tehnyt, mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta. Naapuri on noin 60v ukko, joka on sitä mieltä, että häntä eivät mitkään säännöt koske. Auto tukkii pelastustien. Itse asun sen takana motissa. En pääsisi autolla lähelle omaa ovea, vaikka minulla olisi joskus jotakin autolla tuotavaa isompaa tavaraa. Kaiken lisäksi minulla on sokeritauti, ja joskus sokerit heittelevät, ja voin oikeasti tarvita vaikka ambulanssia. Pitääkö minun tehdä rikosilmoitus, vai mitä voin enää tehdä? Välittääkö poliisikaan koko asiasta? Pysäköinninvalvontaa täällä ei ole. Voiko tuollaisen asian takia saada häädön? Mitään muuta häiriötä naapurista ei ole.
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
23.06.2022
Hei,
Olet tehnyt oikein, kun olet ottanut yhteyttä isännöitsijääsi, koska kertomasi perusteella vaikuttaa siltä, että naapurille itselleen on hankalaa sanoa asiasta tai hän ei halua jostian syystä ymmärtää. Isännöitsijäsi tulisi kyllä ottaa asia hoitaakseen, joten suosittelen ottamaan häneen uudelleen yhteyttä joko sähköpostitse tai/ja soittamalla. Kerroit, ettei pihallanne ole pysäköinnin valvontaa. Onko siellä kuitenkin pysäköintikieltoa osoittava liikennemerkki? Jos näin on, voit olla yhteydessä poliisiin. Rikosilmoitusta en suosittele asiasta tekemään. Yksi keino on myös tilata väärin pysäköidylle autolle hinaus, mutta pahimmassa tapauksessa voit joutua maksamaan hinauksen itse. Kuten kerroit itsekin, luvattomalla tavalla pysäköity auto voi olla esteenä, jos esim. ambulanssin tulee päästä pihaan.
Toivottavasti asia selviää pian ja naapuri oppii pysäköimään oikein!
Mukavaa kesää!
Terveisin, Piia