oppia peniksestä
17.01.2022
Hei. Haluaisin oppia mahdollisimman paljon peniksen toiminnasta, jotta osaisin seksissä tuottaa eniten nautintoa. Voiko tähän saada ”teoriaoppia”, vai opetella vain käytännössä kumppanin kanssa? Mielestäni on hyvä ensin kokeilla kädellä miltä kosketus tuntuu. Sitten voi kokeilla suulla ja kielellä penistä eri kohdista ja kosketella eri voimakkuudella eri puolilta penistä. Eikö kielellä ole hyvä etsiä peniksestä tuntoherkimpiä kohtia? Miten yhdynnässä voisi tehdä näitä kokeiluja? Karoliina

Seksuaalineuvoja Annika Vastaa
26.01.2022
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Kuulostaa siltä, että sinulla on jo hyvä suunnitelma miten edetä harjoittelussa ja uuden oppimisessa. Teoria oppia peniksen ulkomuodosta tai erogeenisistä kohdista voi saada esim. nettisivustojen tai kirjojen kautta, mutta sinun tapauksessa suosittelisin, että keskustelet asioista avoimesti kumppanisi kanssa, koska mistä eri ihmiset tykkäävät ja mikä tuntuu toisen mielestä hyvältä on hyvin yksilöllistä, joten tässä tapauksessa suosittelisin että antaisitte kumppanisi kanssa aikaa toisillenne tämän tyyppiseen harjoitteluun (jos olette molemmat tähän halukkaita). Harjoittelun aikana kumppanisi voisi kertoa, esim. mikä  kosketus, hyväily tai nuoleminen tuntuu hänestä erityisen hyvältä ja mitkä kohdat ovat esim. herkimpiä kosketukselle/hyväilylle.
Kysy ihmeessä lisä, jos siltä tuntuu :)
/Annika, seksuaalineuvoja