pippelin luiskahdukset
21.09.2020
Mitä tehdä kun pippeli luiskahtelee yhdynnässä ulos? Sitä saa laittaa monta kertaa uudestaan. Kiihottuminen on hyvä ja pippelin kovuuskin. Mitä tehdä kun siemensyöksy tulee helposti?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
29.09.2020
Hei,
Kertomasi peniksen luiskahdus on tavallista ja sitä ei tarvitse stressata. Se voi johtua siitä, että kumppanisi on hyvin märkä tai siitä, että liikkeesi ovat yhdynnässä liian suuria. Mielestäni sinun ei tarvitse tehdä asialle mitään erityistä, koska se on täysin luonnollista, että näin tapahtuu.
Koska en tiedä, kuinka nopeaa tulemista tarkoitat, on vaikeaa vastata siihen, mitä sinun tulisi tehdä asialle. Useimpia poikia auttaa tahdin hidastaminen tai yhdynnän keskeyttäminen kokonaan hetkeksi, kun tuntee olevansa lähellä orgasmia ja kun on hieman rauhoittunut, voi jatkaa. Mutta haluan muistuttaa, että tilastojen mukaan ”tavallisen” yhdynnän keskimääräinen pituus on 3-7 minuuttia, joten hyvin monella on väärä käsitys siitä, kuinka kauan olisi tarkoitus jaksaa pitkittää tulemista. Ja aina pitkittäminen ei onnistu, vaikka yrittäisi. Toisaalta, jos saat orgasmin alle kahdessa minuutissa, mielestäni sinun tulisi ottaa asia puheeksi lääkärin tai urologin kanssa.
Terveisin, Tessi