Pitkä esileikki ilman yhdyntää
21.11.2022
Poikaystävälläni on joskus tapana esileikin aikana koskettaa kehoani joka paikasta. Hän suutelee jokaista varvastani ja nuolee myös varpaanvälit. Onkohan tällainen tyypillistä, vai kuinka? Esileikki kestää monesti niin kauan, ettei meillä riitä energiaa muuhun. Emme vain koe tarvetta orgasmeihin. Joskus esileikin päätteeksi on ihana yhdyntä. Johtuuko ehkä siitä, että yhdyntöjä ei ole yhtä kertaa viikossa useammin, että ne tuntuvat molemmista silloin ihanan nautinnollisilta?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
22.11.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää; se voi olla mm. aistillista, läheistä, hellää kosketusta ja toisen kokonaisvaltaista kohtaamista. Se voi olla joskus rajumpaa, arkista tai villiä. Tai sitten se voi olla esimerkiksi juurikin kuvaamasi kaltaista toimintaa, jossa yhdyntä tai orgasmiin kiirehtiminen ei ole pääasia. Ei ole olemassa aikataulua tai asetettua aikaa, jonka sisällä esileikin tai seksin tulisi tapahtua.  Seksiä ja tapoja harrastaa sitä on yhtä montaa kuin on parejakin; tärkeintä on, että kaikki osapuolet nauttivat. Voit siis huoletta ja pohtimatta jatkaa seksielämääsi samalla tavoin kuin ennenkin! Saatat myös olla oikeassa siinä, että mikäli yhdyntöjä on harvemmin, sitä mukavammilta ne tuntuvat.
Terv. Stinke