erektioiden puuttumisen ihmettely
10.03.2022
Miksi pippelin pitäisi olla erektiossa? Minulla ei ole ollut koskaan, eikä se ole minua haitannut. Olen 19v mies. En ole kiinnostunut seksistä, enkä omista ruumiintoiminnoistani. Ihmettelen miksi lääkärintarkastuksessa kyseltiin erektioista ja ihmeteltiin, kun kerroin ettei niitä ole ollut. Sanokaa te, jos tiedätte. Ihan kuin minussa olisi joku vika.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
17.03.2022
Hei,
En pysty vastaamaan siihen, miksi sinulta on lääkärintarkastuksessa kysytty erektioistasi, koska en tiedä syytä lääkäritarkastuksellesi. Mutta huomoiden sen, mitä kerroit, ettei sinulla ole koskaan ollut erektioita, on mielestäni tuo ihan aiheellinen kysymys. Erektiot ovat normaali toiminto miehisessä kehossa – sekä erektioiden totaalinen puuttuminen on todennäköisesti osoitus siitä, että kaikki ei ole niin kuin pitäisi – vaikkakin minun on mahdotonta vastata, mitä se voisi olla, mutta lääkärin on selvitettävä tilanne.
Kerroit, ettei asia häiritse sinua, koska et ole kiinnostunut seksistä ja päätät toki itse, haluatko mennä tutkimukseen. Itse olen sitä mieltä, että voisi olla hyvä keskustella asiasta lääkärin kanssa varsimastaakseen, että kehosi toimii niin kuin kuuluu.
Terveisin, Tessi