help
15.08.2018
Mitä pitäisi tehdä isän kanssa tulee h p elposti riitoja sillon kun niitä tulee iskä uhkaa lyyä, sanoo etten saa kutsua häntä enää iskäkseen ja sanoo et mulla ei ole tästä lähtien isää
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
21.08.2018
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Tosi ikävä kuulla, että sinulla on isäsi kanssa riitoja. Ihmiset sanovat usein kaikenlaista typerää kun ovat vihaisia. Pitäisi aina muistaa vaikka laskea kymmeneen ennenkuin sanoo mitään kun on oikein vihainen ja menettää hermonsa, ainakin pitäisi miettiä mitä tulee sanomaan, ennenkuin sanoo mitään. Valitettavan usein ihmiset sanovat ensin ja vasta sitten miettivät. Isäsi on isäsi, vaikka hän niin sanookin. Murrosikä on vaikeaa aikaa, niin fyysisesti ja psyykkisestikin, suuret muutokset tapahtuvat niin kropassa kuin mielessäkin ennenkuin on aikuinen. Henkistä kasvua tapahtuu läpi elämän, eikä varmasti koskaan voi sanoa, että olisi "valmis" ihminen. En usko, että isäsi tarkoittaa ihan tarkkaan mitä hän sanoo. Voisitko sanoa isällesi, että sinulla tulee paha mieli siitä mitä hän sanoo? Pyytääkö hän anteeksi riitojen jälkeen? Osaatko sinä pyytää tai antaa anteeksi? Tunteita tulee ja menee, niin hyviä kuin huonoja tunteita, ne kuuluvat elämään. Pitää vain osata käsitellä niitä oikein. Yrittäkää pysyä molemmat rauhallisina, niin molemmilla on helpompaa. Mistä riitanne johtuvat? Voisiko niitä tilanteita jotenkin välttää, tai hoitaa toisella tavalla? Tsemppiä sulle!
Toivon sulle mukavaa syksyn jatkoa! :)
Ystävällisin terveisin: Hannele