Himo
11.08.2014
Olen vasta 13. Olenko outo kun mulla on jatkuvasti himo ja heräilen joskus yöllä juuri kun on tulossa? Miten poika yleensä tyydyttää? Osaanko tehdä oikein kun tuntuu ettei riitä ja voi tehdä jotain kivaa toisen kerran peräkkäin ja silti on kohta himo? Penis nousee nopeasti vaikka matkalla kouluun. Joskus penis on niin pystyssä että se koskettaa masua. Penis on vain 14 cm mutta ympäryysmitta on 16 cm. Eikä se taida enää kasvaa. Onko penikseni epätavallisen lyhyt ja paksu? Ainakin on hassun näköinen. Kuuluuko kaikilla pojilla alhaalla (koko penis, kivekset, peppu) tuntua kovaa sykkimistä kun siemenneste tulee ulos? Peniksen esinahka tuntuu erittäin tiukalta vaikka on aika lyhyt penis. Huu

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
13.08.2014
Hei,
Se kuulostaa aivan normaalilta että olet kiinnostunut seksistä ja että tulee öisiä siemensyöksyjä. Tämähän on merkki siitä että kaikki toimii niin kuin pitäisi eikä se kuulosta ollenkaan oudolta. Yleensä pojat masturboivat kädellä, eli hyväilemällä omaa sukupuolielintä vetämällä esinahan terskan yli ja taksisin. Kaikilla pojlilla on varmaan vähän eri tyylit, mutta todennäköisesti se mikä tuntuu sinun mielestäsi hyvältä on juuri se tapa mikä sopii sinulle. Itsetyydytyshan ei ole millään tavalla vaarallista eikä haitallista, vaan mainio tapa oppia tuntemaan omaa kehoa. Myös se että peniksesi nousee herkästi ja nopeasti on aivan normaalia sinun ikäiselle pojalle. Koska koko alapäähän kertyy ennen orgasmia paljon verta se on tavallista että orgasmin jälkeinen sykkiminen tuntuu koko alapäässä, siis sekä peniksessä että kiveksissä ja takapuolessa.
Myös peniksesi koko kuulostaa oikein normaalilta. Koska olet vielä "vasta" 13v saattaa hyvinkin olla että se kasvaa vielä, mutta vaikka ei kasvaisikaan niin ei ole mitenkään poikkeava. Kirjoitat että esinahkasi tuntuu erittäin tiukalta. Jos et pysty vetämään sitä kokonaan taakse minä suosittelen että sinä kertoisit tästä asiasta seuraavan kerran kun tapaat koululääkäriä tai terveydenhoitajaa. Kouluterveydenhoitajan kuuluu myös kysyä sinulta tästä asiasta niin jos et itse uskalla ottaa puheeksi niin voit odottaa että hän kysyy asiasta.
Terveisin
Tessi