Hur länge får barn följa med till fel omklädningsrum?
11.09.2019
Finns det någon åldersgräns för när barn ska gå till det egna omklädningsrummet på simhallar? Dvs. flickor som följer med sin pappa går ensam till damernas och pojkar som följer med mamma går ensam till herrarnas. Anonym

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
19.09.2019
Hej!
Det verkar som att det inte finns någon regel om ålder. Simhallar har ingen info om detta på deras hemsidor iaf. Och det kan vara att simhallar har olika regel angående detta eller inga regler alls.
Vi diskuterade saken här på kontoret och vår tanke är att man tycker nästan att det viktigaste är ju att barnet känner sig trygg. Så ifall barnet inte klarar sig själv så bör hen absolut ha möjlighet att kunna följa med sin pappa eller mamma.
Fråga upp saken av personalen vid simhallen/simhallar.
Hälsningar Ida