Ikuisesti pois
26.10.2014
Voiko millään lääkkeellä saada menkat pois? En haluais vielä hormooni kierukkaa ja kun olen lukenut pari artikkelia aiheesta ehdotettiin kohdun poistoa mutta mullahan on elämä vasta edessä joten en koe sitäkään vaihtoehdoksi
Olen kokeilut kahta eri mini pilleriä mutta ne vaan pahenti tilannetta eikä lääkäri uskonut että haluan ne kokonaan pois mun elämästä ainakin pariksi seuraavaksi vuodeksi
Kysymys kuuluu siis onko mitään lääkettä millä saisi menkat kokonaan pois? Kyllästynyt
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
31.10.2014
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Nuorisotiedottaja Sanna Sund
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Kuukautiset kerran kuukaudessa ovat olennainen osa naisen kehon toimintaa. Jos kuukautisiin liittyy ongelmia, niitä voidaan hoitaa ehkäisypillereillä ja muilla hormonihoidoilla. Esim. ehkäisypillereillä kuukautisia voidaan säännöstellä tulevaksi harvemmin kuin kerran kuukaudessa. Myös hormonikierukka toimii monilla naisilla niin, että kuukautisvuodot jäävät joko kokonaan pois tai vähenevät sekä kestoltaan että määrältään.
Näistä vaihtoehdoista sinun tulisi kuitenkin keskustella lääkärin kanssa. Vain lääkäri voi määrätä juuri sinulle sopivan hoidon. Joskus voi joutua kokeilemaan useampaa vaihtoehtoa, ennen kuin sopiva hoito kuukautisongelmiin löytyy. Tämä voi luonnollisesti tuntua turhauttavalta. Kannustan sinua varaamaan ajan uudelleen joko terveyskeskuslääkäriltä tai naistentauteihin erikoistuneelta gynekologilta.
Toivon kovasti, että kuukautisongelmaasi löytyy ratkaisu.
terveisin,
Maria – Nuortenelämä.fi