kaikkien ruumiinosien tutkimus
02.05.2018
Olisi mielenkiintoista jos tehtäisiin sellainen kaikkien ruumiinosien tutkimus. Tutkittaisiin vaikka aakkosjärjestyksessä kaikkien ruumiinosien toimintakunto. Merkittäisiin ne sitten kolmeen eri sarakkeeseen toimintakunnon mukaan. Ensimmäiseen sellaiset, jotka toimivat niin kuin pitääkin, ja joista ei etsimälläkään löydy mitään vikaa. Toiseen sarakkeeseen tulisivat ne ruumiinosat, jotka toimivat vielä joten kuten, mutta eivät kuitenkaan ole enää parhaimmillaan. Niitä pitäisi sitten hoitaa lääkkeillä tai muilla hoitomenetelmillä. Kolmanteen sarakkeeseen tulisivat sitten ne, jotka eivät ole enää lainkaan toiminnassa, vaan ovat jo tuhoutuneet, ja pitää vaihtaa uusiin. Osaatteko te sanoa miten tällainen tutkimus käytännössä tapahtuisi. Missä se tehtäisiin ja kauanko se kestäisi? Ei luulisi olevan vaikeaa löytää innokkaita tutkijoita.

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
14.05.2018
Hei,
Hmmmmm esität kyllä mielenkiintoisen asian tässä. Luulenpa kuitenkin, ettei sellaista paikkaa tai ihmistä ihan helposti löydy, joka sellaisen tutkimuksen suorittaa. Kuitenkin, varmasti vastaavanlaisia tutkimuksia on lääketieteessä tehtykin, että on saatu selville niin paljon asioita kehon ja elinten toiminnasta. Ehkäpä joku lääketiedettä tutkiva yliopisto suorittaisi sellaisia. Mahdollisesti internetin kautta voisi löytyä jotain tähän, joka tekee kuvaamiasi tutkimuksia. Yhden yksittäisen ihmisen tutkimiseenkin menee paljon aikaa. Elimien toiminnan tutkimiseen usein tarvitaan koepalojakin, ja niiden tutkimisessakin meee jo useita viikkoja. Riippuen siitäkin mitä tutkitaan, ja missä mikäkin toiminto voidaan tutkia, tälläinen kestäisi varmasti aika pitkään.
Olipas kyllä todella mielenkiintoinen kysymys sinulla, harmi etten oikein paremmin osaa vastata sinulle.
Trveisin, Kristiina