Kives
31.05.2015
Hei mul on vasen kives tai lisäkivez arka se ei ole kipee muuten tai särje mul on enenki ollu tämöstä masturboinu aika paljo ja vaikuttaako istuminen ja selänjumius myös tuli araks kivez.5 ,masturbointi kerran jälk. Viikossa 5 krt Lauri

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
04.06.2015
Heippa.
Kipu toisessa tai molemmissa kiveksissä voi johtua monesta eri syystä, osa niistä aivan harmittomia, mutta osa myös sellaisia jotka tulee hoitaa esimerkiksi antibiooteilla. Joskus esim. eturauhastulehdus saattaa aiheuttaa kertomasi oireita, arkuutta kiveksissä ja alaselkäkipua.
Masturbointi voi joskus aiheuttaa kipua tai arkuutta itse peniksessä, mutta yleensä kipua kiveksissä esiintyy masturboinnin yhteydessä jos on ollut kiihottunut kauan eikä ole saanut siemensyöksyä.
Koska en pysty viestisi perusteella keromaan syytä arkuuteen sinun on parasta käydä puhumassa lääkärille asiasta. Tiedän että saattaa tuntua pelottavalta ja inhottavalta käydä lääkärissä kyseisen vaivan takia, mutta muista että lääkärit ovat ammattiihmisiä ja hoitavat päivittäin näitä asioita ja ovat tottuneita näihin kysymyksiin. Todennäköisesti pyytävät sinua jättämään virtsanäytteen ja läkäri tutkii varovasti painelemalla. Tutkimus ei satu.
Tiedän että et halua puhua asiasta lääkärille, mutta se on silti vastaukseni. Eli ei muuta kuin soitat terveyskeskukseen ja varaat ajan.
Tsemppiä!
Tessi