Lihasheikkous
14.11.2014
Niin olen kommentoinu aiemmin näistä lihassäryistä mulla on myös heikotusta jaloissa mutta pystyn täyspainoittesesti liikkumaan vai minkälaista on jos on lihasheikkoutta pystyykö silloin liikkumaan ite pystyn hyvin liikkuu lihassärkyy jaloissaa käsissä helpotti kun pistin kylmä geelii.
Kun venytän niin tuntuu aika karmealta tavanomaista pahemmalta kun venytän.
Eli ei kai mulla mitään ms tautii tai muuta ajattelin käydä kouluterkkarilla alkuviikosta. Saku

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
18.11.2014
Hei
ja kiitos kysymyksestäsi!
Mielestäni on nyt kaikkein paras, että käyt kouluterveydenhoitajalla niin kuin olitkin suunnitellut. Hän osaa parhaiten selvittää mistä lihassärkysi johtuvat kun näkee sinut ja voi ottaa esimerkiksi verikokokeita tarvittaessa.
Pyydän kuitenkin vielä terveydenhoitaja -asiantuntijaamme vastaamaan kysymykseesi, mutta kannattaa silti käydä kouluterveydenhoitajalla. On aina paras kun asia tarkisetaan vastaanotolla kun vaiva on jatkunut jo jonkin aikaa ja sen oireet pahenevat. Kouluterkkari osaa varmasti auttaa.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny
Hei,
Olen Jennyn kanssa samaa mieltä - eli käy tapaamassa terkkaria. Melko harvoin MS-tauti ilmenee lihasheikkoutens sinun ikäisillä ihmisillä, joten en usko että siitä on kyse. Mutta jotta pystyisit hengittämään taas rauhallisemmin sinun kannattaisi käydä tapaamassa terkkaria, ja mahdollisesti myös lääkäriä.
Terveisin, terveydenhoitaja Tessi