Maha
27.04.2014
Moi. Kysyisin aika oudon kysymykse. En osaa selittää tätä hyvin mut koittakaa ymmärtää. Alavatsa siinä on semmosii siis vatsan tai siis sen ihon alla tuntee semmosii pienii ympöröitä. Mitä ne on siis kun tunnustelee vähän mahaa siis tässä alavatsassa. tuntee semmosii outoja näppylän tapasii. ei näppylöitä vaan ihon alla kun tunnustelee. ihmettelen mitä ne on. Kyllä ymmärrätte ku ajattelette tarpeeksi. Haluun vaustauksen.. Jersku

Nuorisotiedottajat Lena ja Liselott Vastaa
29.04.2014
Hei Jersku!
Olemme miettineet ja ajetelleet kovasti kysymystäsi, mutta valitettavasti emme pysty sanomaan mitä kyhmyt ja nyppylät alavatsassasi voisivat olla. Toteaminen on mahdotonta, koska emme pysty näkemään tai tutkimaan alavatsaasi. Kyseessä voi esim. olla rasvapatit, joita ihmisillä voi olla siellä täällä ympäri kehoa tai vaikkapa "muljuvat" verisuonet tms. Tuskin kyse on kuitenkaan mistään vaarallisesta, sillä et ainakaan itse mainitse, että näppylät aiheuttaisivat kipuja. Jos asia kuitenkin vaivaa sinua, kannattaa sinun käydä kouluterveydenhoitajalla näyttämässä alavatsaasi. Voit tietenkin näyttää näpyt/kyhmyt vaikkapa äidillesi - ehkä hänkin voi nähdä tai tunnustella, onko sinun syytä olla huolissasi asiasta.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott