moi
03.03.2014
Kun menetin neitsyyden ei tullut verta (vaikkei se edes tiennyt että oon neitsyt) niin eihän sitä silloin todennäköisesti tuu muulloinkaan? koska se olis musta noloa

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
04.03.2014
Hei!
Verenvuoto varsinkin ekalla kerralla on yleistä, jopa puolet tytöistä vuotavat verta ensimmäisen yhdynnän aikana. Verenvuoto ei kuitenkaan ole vain ekalla kerralla tapahtuva asia, sillä se voi tapahtua myös toisella, kolmannella ja vaikkapa 50 kerralla, jos sinulla esimerkiksi on ollut pidempi tauko seksistä.
Verenvuoto johtuu siitä, että immenkalvo voi venyä ja revetä hieman yhdynnän aikana. Mitä kiihottuneempi tyttö on ensimmäisellä (tai toisella tai muina kertoina) kerralla, sitä märempi, liukkaampi ja elastisempi immenkalvo on, eikä todennäköisesti veny niin, että se vuotaisi verta. Verenvuodon mahdollisuuteen siis vaikuttaa se, kuinka kiihottunut ja valmis olet seksiin.
Jos jännität ja olet epävarma, jännität tiedostamatta myös alapäätäsi ja verenvuodon mahdollisuus on silloin suurempi. Verenvuodolla ei siis ole mitään tekemistä sen kanssa, onko kyseessä ensimmäinen tai kymmenes kerta, siihen vaikuttaa ensisijaisesti se, kuinka seksuaalisesti kiihottunut ja rento olet. Pitäkää siis huoli siitä, että sinä olet tarpeeksi kostea ja kiihottunut ja valmis seksiä varten, niin et todennäköisesti tule vuotamaan yhdynnän aikana. Kiihottumisen perustekijöitä on pitkä esileikki ja luottamus kumppaniin (jolle pitäisi silloin kyllä voida kertoa, jos kyseessä on eka kertasi - sitä ei tarvitse nolostella...), joten näihin asioihin kannattaa panostaa.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott