moi
23.04.2014
Onko tässä tilanteessa oikeastaan edes mahdollista olla raskaana..menkat alkoi 3.huhtikuuta illalla kierron 32 päivä ja kierto vaihtelee yleinsä 28-32päivää...harrastin seksiä ilman ehkäsyä 12-13 la/su yöllä ilman ehkäsyä, muttei mies lauennut sisälle (ainakaan mun mielestä) viime lauantaina ja sunnuntaina harrastin seksiä ilman ehkäsyä mutta en oo varma laukesko sisälle koska en edes tiedä miltä sen pitäisi tuntua...ja eikö se oo tutkittua että touhutipoista ei voi tulla raskaaksi ja eihän niitäkään välttämättä oo tullut? ei raskaus olis mulle mikään maailmanloppu mutta haluaisin tietää onko toi edes mahdollista.

Nuorisotiedottajat Lena ja Liselott Vastaa
23.04.2014
Moi!
Jos harrastat seksiä ilman ehkäisyä, on raskauden mahdollisuus aina olemassa - myös kuukautisten aikana! Eli tässä tilanteessa meidän on pakko vastata: KYLLÄ, on mahdollista, että olisit nyt raskaana. Lisäksi yhdyntäkertasi sijoittuvat ovulaation aikoihin, jolloin raskauden mahdollisuus on suurimmillaan. Ja vaikka yhdyntä ei olisi tapahtunut aivan ovulaation aikaan, voivat siittiöt elää emättimessä jopa viisi vuorokautta yhdynnän jälkeen.
Touhutippoja on tutkittu, mutta mitään varmaa tulosta siitä, että ne eivät sisältäisi siittiöitä ei ole olemassa. Yhden tutkimuksen mukaan tipat eivät sisältäneet siittiöitä, kun taas toisen tutkimuksen mukaan 3 kymmenestä sisälsi siittiöitä. Sisältävätkö tipat siittiöitä vaiko eivät, riippuu paljon siitä, milloin poika viimeksi laukesi ja onko virtsa sen jälkeen huuhtonut siitiöt pois. Eli toisin sanoen mitään varmaa vastausta on mahdotonta antaa ja on hyvinkin mahdollista, että pojalta tulee siittiöitä myös ennen laukeamista. Ei siis kannata ottaa turhia riskejä - Keskeytetty yhdyntä EI OLE mikään varma ehkäisymenetelmä!
Nyt et voi tehdä muuta kuin viikon verran odotella seuraavia kuukautisiasi. Jos kuukautisiasi ei näy 7-10 päivän päästä siitä, kun niiden olisi pitänyt tulla, kannattaa sinun tehdä raskaustesti. Testejä voit ostaa esim. apteekista tai hyvin varustelluista elintarvikekaupoista.
Jos selviätte "säikähdyksellä", kannattaa sinun ehdottomasti harkita jonkin ehkäisyvälineen hankkimista. Kondomi on kaikein "helpoin", sillä riittää, että muistatte sen ennen yhdyntää. Jos haluat, voit ehkä harkita myös jotakin hormonaalista ehkäisyä, jolloin sinun tulee ottaa yhteyttä kuntasi ehkäisyneuvolaan. Lue lisää eri menetelmistä kuukauden teemastamme!
Toivottavasti tulos on haluamasi kaltainen, tsemppiä!
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott