moi
23.04.2014
Canesten Soft 500 mg emätinpuikko..olin ostanut vahingossa ton vaikka tarkotus oli ostaa se kombi pakkaus missä on vissiin toi sama mutta myös se rasva? kun oon aika varma että mulla on hiivatulehdus ja ajattelin kokeilla..mutta nyt olinkin ostanut väärän, uskallanko käyttää kun epäilen että voisin olla raskaana vaikka menkkojen ei siis oo pitänytkään vielä alkaa...viimeksi käytin diflucan ja se auttoi ja lähti myös häpyhuulien turvotus, mutta lähteekö tolla vai olisko se rasva pakko olla? ja tota on siis vaan 1? pitäiskö se auttaa

Nuorisotiedottajat Lena ja Liselott Vastaa
23.04.2014
Hei!
Canesten emätinpuikon pitäisi kyllä riittää hiivan parantamiseen, sillä se vaikuttaa emättimen sisällä, sulaa hitaasti ja valuu ulos. Voide on enemmänkin sitä varten, jos hiivatulehdus on levinnyt myös ulkoisiin sukupuolielimiin. Voit siis ensin kokeilla emätinpuikolla ja ostaa voidetta myöhemmin, jos vaiva ei helpota. Voit tietenkin myös käyttää diflucania, jos koet, että se toimi paremmin.
Canesten 500g:n emätinpuikkoa on tosiaan vain yksi ja se asetetaan syvälle emättimeen kerta-annoksena illalla ennen nukkumaanmenoa.
Kuten mainitsimme edellisessä vastauksessamme, kannattaa kääntyä lääkärin puoleen jos epäilet olevasi raskaana. Canestenista sanotaan lisäksi, että sitä tulee käyttää harkiten raskauden aikana, etenkin ensimmäisen kolmanneksen aikana ja vain lääkärin määräyksestä. Raskaana ollessa suositellaan erityisesti asettimen avulla laitettavien emätinpuikkojen välttämistä, sillä nämä voivat ärsyttää kohdunkaulaa.
Diflucanista mainitaan, että ennen sen käyttöä, tulee lupaa kysyä lääkäriltä.
Alkoholia voi juoda, vaikka käyttäisit hiivatulehdukseen tarkoitettuja lääkkeitä. Kannattaa kuitenkin miettiä, haluatko altistaa kehosi vielä enemmälle "rasitukselle" kuin se jo joutuu kokemaan hiivatulehduksen ja mahdollisen lääkityksen takia. Jos olet raskaana, ei sinun tietenkään tule juoda alkoholia.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott