Nännit vaaleita läikkiä
09.08.2018
Hei olen 15v ja nämmeissä on sellaisia isoja valkoisia laikkuja vähän niinkuin oliso pikmentti häirio nänneissä en tarkota nyt sellaisia näppyjä vaan laikkuja jotka ovat vaaleita onko normaalia että nänneissäni on laikkija jotka ovat vaaleita? Blueninjacorn
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
09.08.2018
Hei "blueninjacorn"!
Kiitos kysymyksestäsi. Kyselit nänneistä. Nänneissä on paljon "näppylöitä", ne ovat talirauhasia ja ihan normaaleja. Rinnat koostuvat nännistä ja nännipihasta. Nännipiha on yleensä pyöreä alue keskellä rintaa, mikä on usein ruskeaksi pigmentoitunut (vaalean tai tummanruskea). Rinnat ja nännit muovautuvat läpi elämän, suurimman muutoksen ne kokevat raskauden ja imetyksen aikana.
Nänneihinkin voi tulla ihottuma, mikä on ihan tavallista ja normaalia. Koska olet huomannut nämä laikut? Sattuuko niihin? Kirveleekö niitä? Kutittaako niitä? En osa näkemättä suorilta käsin kertoa sinulle mitä ne olisivat. Suosittelisin, että näytät niitä vaikka kouluterveydenhoitajalle, niin saat asiaan varmuuden.
Mukavaa loppukesää sulle! :)
Ystävällisin terveisin; Hannele :)